скрипка

Домашні музичні заняття

Музика в житті малюків

Вплив музики на психологічний стан людини

Танцювальна ритмика у ранньому розвитку дітей

Музикотерапія в житті малюків

Пам'ятка для батьків

Взаємодія музичного керівника з педагогами ЗДО та батьками.

Музичний керівник спільно з педагогами дитячого садка розвивають музичні здібності дітей, організуючи індивідуальні та фронтальні музичні заняття, самостійну музичну діяльність, вечори розваг, свята, концерти та використовуючи різні види музичної діяльності. Завдяки тісному контакту всіх педагогів в дітей віком розвиваються музичний слух, співочі здібності.

Дії музичного керівника:

Проводить заняття у кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до розкладу занять;

Відповідає за складання сценаріїв свят, програм розваг, їх підготовку та проведення;

За допомогою консультацій та групових занять керує роботою вихователів у галузі музичного розвитку дітей;

Бере участь у педагогічних радах, на яких вирішуються методичні питання, обговорюється програма святкових ранків та розваг, намічаються додаткові завдання з метою вдосконалення навчального процесу;

Складає консультації для батьків, залучаючи їх до загального процесу музичного виховання дитини.

Вся робота щодо прилучення дітей до музики відбувається у взаємодії з вихователями. Вихователі беруть активну участь у процесі навчання дітей на музичних заняттях.

Так, у молодших групах вихователь співає разом із дітьми (не заглушаючи дитячого співу). У середній та старшій групах допомагає розученню пісень та разом із музичним керівником, оцінює виконання вже вивченого твору. Крім цього (якщо вихователь співає чисто та виразно), можна заспівати нову пісню з фортепіанним супроводом.

Під час навчання дітей музично – ритмічним рухам у молодших групах вихователь бере участь у всіх видах рухів, цим, активізуючи дітей.

У середній, старшій і підготовчій групах роль вихователя інша: він діє у міру необхідності, показуючи якийсь рух, нагадуючи ту чи іншу побудову або даючи дітям окремі вказівки у танці, грі і т.д.

Вихователь стимулює творчість дітей: підказує тему, розподіляє ролі, намічає у загальних рисах розвиток сюжету. Спрямовує самостійну музичну діяльність дітей, включає музику в ігри, трудовий процес, використовуючи вивчений із музичним керівником матеріал. Бере участь у відборі музичного матеріалу, використовуючи його в образотворчій діяльності, на заняттях гімнастикою та ін.

У рамках спільної роботи музичного керівника та вихователя:

- складається перспективний план занять та розваг за віковими групами;

- ведуться зошити взаємодії, у яких музичний керівник прописує репертуар та текст пісень для повторення групи;

ВАЖЛИВО! Музичні заняття у всіх вікових групах проводяться в шкарпетках або чешках з метою профілактики плоскостопості.

Основні знання та вміння дитина отримує на заняттях, а закріплювати їх ефективніше у самостійній діяльності. Тому важливо правильно організувати предметне середовище. Зміст музичного розвиваючого середовища має бути орієнтоване на провідний вид діяльності дітей, системно ускладнюватись за віком, мати проблемний характер. Все це дозволяє дітям, діючи зі знайомими та малознайомими предметами, розмірковувати, думати, порівнювати, моделювати та вирішувати проблемні ситуації, творити.

Музичне предметно – розвиваюче середовище у групах організується за трьома основними блоками:

- Сприйняття музики;

- Відтворення музики;

Музично – творча діяльність.

Оформлення музичних міні-центрів у групах молодшого дошкільного віку має сюжетну основу, у старшому – дидактичну.

Таким чином, спільна робота та взаємодопомога музичного керівника, вихователів та інших фахівців призводить до бажаних результатів у вирішенні завдань загального музичного виховання дошкільнят.

Кiлькiсть переглядiв: 284